Capsa de cordills

Procediment mixt sobre cartó

Número de registre

Comentari de l'obra

Durant el bienni 1946-1947 Tàpies va fer un conjunt d’obres amb materials senzills, aliens a la pràctica artística tradicional, com ara cordes, cordills, arròs, anelles de cortina, randa, fils, paper de diari, paper d’estany, cartons, caixes... En una postguerra difícil i en un context polític de manca de llibertats imposat pel règim franquista, l’ús de materials pobres, que Tàpies tenia fàcilment a l’abast, li permetia denunciar la misèria, la duresa i la grisor de la vida quotidiana d’aquell moment. També volia oposar-se a la pràctica artística acadèmica i retrògrada defensada pel règim de Franco i per alguns sectors de la societat catalana amb un llenguatge plàstic que fos un afront al gust estètic oficial i conservador d’aleshores, i que provoqués un xoc, una reacció en l’espectador.